به گزارش یزدفردا "
سرهنگ پاسدار علي هژبري در نشست رسانه ای  كه براي اعلام برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس در پارك علم و فناوري استان يزد برگزار شد خاطر نشان كرد: در هفته گراميداشت دفاع مقدس 91 عنوان برنامه در سراسر استان به فراخور هر شهرستان اجرا مي‌شود. سرهنگ "علي هژبري" در گفتگو با خبرنگاران افزود: اين برنامه ها با همکاري 30 دستگاه اجرايي در سطح استان برپا خواهد شد.
به گفته او اين برنامه ها در بخش هاي مختلف فرهنگي و تبليغي، هنري، ادبيات پايداري، علمي و پژوهشي برگزار مي شود.
وي در ادامه فعالیت های ستاد در بخش های مختلف را تشریح نمود :

  در بخش فرهنگي و تبليغي برنامه هايي مانند برگزاري مسابقه ويژه قرآني، جشن بزرگ پيروزي در پارك  كوهستان و  شهر، برگزاري نمايشگاه در رده نظامي و بعضي از ارگانها، خاطره گويي، شب شعر در پايگاه مقاومت و مساجد، تزئينات محيطي، برگزاري همايش ويژه دفاع مقدس با هدف ترويج و جمع آوري آثار دفاع مقدس، ديدار مسئولين و ارگانها با خانواده شهدا، همايش دو روزه حماسه ماندگار و برگزاري يادواره از جمله برنامه هاي هفته دفاع مقدس در يزد مي‌باشد.


در بخش هنري اقداماتي مانند چاپ پوستر دفاع مقدس، نمايش صحنه‌اي، نمايش خياباني، جلسات نقد و بررسي مرتبط با فيلمها، انتشار آلبوم موسيقي با نام دفاع مقدس، ساخت مستند دفاع مقدس، افتتاح كانون تئاتر ‌مي‌باشد.

در بخش ادبيات پايداري نيز برنامه هاي متعددي در نظر گرفته شده است تصريح كرد: در اين بخش برنامه هايي مانند برگزاري نمايشگاه كتاب در 40 دبيرستان با مشاركت دستگاهاي دولتي و مردمي استان، برگزاري جسه نقد كتاب دفاع مقدس و محيا سازي براي انتشار 8 عنوان كتاب دفاع مقدس از جمله اين برنامه ها مي باشد.


در بخش علمي و پژوهشي نيز گفت: از مهمترين برنامه هاي اجرايي در اين بخش ارائه دو واحد درس با محتواي شناخت مباني دفاع مقدس در دانشگاه‌هاي استان، آغاز به كار سايت دفاع مقدس تحت عنوان ساجد يزد كه پر محتواترين سايت دفاع مقدس در كليه ابعاد با موضوعيت بومي بودن مي باشد و همچنين ادامه ساماندهي ايثارگران استان كه تاكنون 14 هزار سند جمع آوري شده است، از ديگر برنامه هاست.

وي از مهمترين برنامه هاي هفته دفاع مقدس در استان يزد را راه اندازي سايت ساجد، برگزاري 40 نمايشگاه کتاب تخصصي دفاع مقدس در 40 دبيرستان، ساماندهي اسناد دفاع مقدس در قالب نرم افزار ماوي و مهيا سازي چاپ هشت عنوان کتاب دفاع مقدس اعلام کرد.
وي آغاز ارائه دو واحد درسي با مباني شناخت دفاع مقدس در مراکز آموزش عالي استان ، برپايي نمايشگاه هاي عکس و کتاب ، مسابقات فرهنگي و هنري ، سخنراني در سطح مدارس ، اجراي نمايش هاي خياباني و ساخت چند مستند دفاع مقدس را از ديگر برنامه ها عنوان نمود.
هژبري گفت: برگزاري جشن هاي دفاع مقدس بصورت متمرکز در پارک هاي کوهستان و پارک شهر با برنامه هاي متنوع، ديدار با خانواده هاي شاهد و ايثارگر ، برپايي کارگاه نقاشي با محوريت دفاع مقدس و برگزاري چندين يادمان و يادواره شهدا هم در اين هفته پيش بيني شده است.
وي تصريح کرد: رژه نيروهاي مسلح در اولين روز هفته دفاع مقدس و برگزاري همايش رزمندگان و بسيجيان هم جزو برنامه هاي امسال خواهد بود.
وي گفت: هفته دفاع مقدس سند هويت ، عزت و سرفرازي ملت قهرمان ايران و فرصت مناسبي براي انتقال مقاهيم بلند آن به نسل جوان خواهد بود.
وي اظهار داشت: بايد از اين فرصت بنحو شايسته براي نشان دادن رشادت ها و ايثارگري هاي سلحشوران اسلام به مردم و بخصوص نسل جوان تلاش کرد.
وی با تاکید بر توجه این موسسه بر حفظ آثار باقی مانده از هشت سال دفاع مقدس  افزود :این موسسه در پی جمع آوری خاطرات شفاعی بازماندگان  بوده و در این راستا فعالیتهای مستمری در حال انجام می باشد .

وی در مورد متمرکز کردن روزهای نامگذاری شده به ایثارگران وجانبازان وآزادگان ودفاع مقدس و بسیج توسط بعضی از ارگانها و ادارات  اظهار داشت :متاسفانه تفکری بعد از جنگ تحمیلی با هدف  محو نمودن آثار و کم رنگ نمودن ارزش های والای دفاع مقدس  در جامعه بوجود آمده بوده و بنیاد حفظ آثار نیز در همین راستا و در جهت مقابله با اینگونه تفکر فعال شده و امیدواریم که مسئولین  و متولیان امر همچو گذشته دقت بیشتری را در زنده نگهداشتن  فرهنگ ایثارگری در جامعه مبذول نمایند و شاهد اینگونه حرکتها نباشیم .

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان يزد در پايان با اشاره به اينكه اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه حكم فرما شود كشور از هرگونه آسيبي در امان است اظهار داشت: در اين زمينه دستگاهها مشاركت خوبي در سطح دستگاهها داشته اند كه بسيار اميدوار كننده است.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا